Wednesday, October 10, 2012

DZN EVENT MALAYSIAN TOUR

Entah macamana nak aku lafazkan...hanya doa mengiringi aku sepanjang jalan yang di iringi persoalan...ia agak berat namun kekuatan sudah pun besedia melawan kudrat..setelah menerima berita itu,akunpun berdoa...
YA ALLAH,
Aku masih meragui diantara kenyataan atau disebaliknya,...Mohon ALLAH beri petunjuk jika ia suatu kebaikan,maka utuhkan lah perjalanan,..jika ia menyembunyikan suatu kejahatan,YA ALLAH,selamatkanlah daku...jauhkan dia dari merosakkan cinta aku denganMU...

Pertama kali merasa berdoa mengungkap kata tanpa sempadan..walauounnia penuh beradap nan berkias...terkaku,terkedu dan terkelu lidah,sahabat disisi meminjamkan semangat perbuatan...saling membuahkan pertanyaan,....

Eh,!rasa mcm novel pulak merepek aku kali ni...entah lah...malam tadi ketika menumpang tidur di rumah kawan,kami berkongsi cerita suka dan duka..
Diantara pahit manis...perbuatan yang menjaga ukhwah persahabatan menambahkan kasih sayang kami sebagai sahabat...
Aku ingin juga berkongsi cerita tentang aku,tapi aku rasa belum cukup bersedia untuk itu...

Minggu ni aku sangatlah sibuk untuk program dakwah Dr Zakir Naik Malaysian Tour..dari johor menujunke shah alam,kemudian ke pahang dan seterusnya ke pwtc kuala lumpur..penat yang teramat sgt dengan mata yang lebam akibat tak cukup tidur...tapi yang bestnya,saya gembira...melakukan semua dakwah ini sungguh berbaloi dengan keletihan yang dirasai...ada ramai kawan...bermacam pengalaman...ketika dinpwtc,audience lebih sibuk dgn tempat duduk yang menjadi isu...aduhaiii....pening pala eden..
Ada yang sibuk tanya mana saya beli jubah ala2 gaun...dan ada pulak beri no phone nak berkenalan..maaf ya,saya x boleh terima nombor tu...so,bakul sampai memainkan peranan terbaik masa tu...bukan sombong,tapi biar patut2 la...agak x beradap kan?....lepas ni masa untuk menghadiri kursus perkaderan professional pulak...hmmm kena simpan banyak tenaga...dah tu 24hb teman kawan balik kelantan...sepanjang bulan ni scedule padat dgn aktiviti...itulah,jika hati selalu bergerak demi ALLAH,keletihan bukan menjadi isu...no way!...^_^
Apa pun jua,hati ikhlas dan nawaitu lurus...insya Allah


No comments:

Post a Comment