Wednesday, December 24, 2014

THE BEST KARIPOP (PUFF) I EVER HAD!!

Dulu pernah keluar tentang Karipop ni di majalah At-Taqwa dibawah kolumn karya saya. Saiz karipapnya yang luar biasa, juga di pelbagaikan dengan inti yang luar biasa yang confirm tiada dijual dimana2 selain dari jenama karipop sendiri.
Kini karipap ini yang di brandkan dengan jenama KARIPOP  telah mengeluarkan  karipop frozen untuk dijual kepada umum supaya peminat2 karipap boleh menikmati snek ini dimana2 saja atau dirumah sambil menikmatinya dihadapan televisyen bersama keluarga atau rakan2. Jika berminat, bolehlah pm ke Facebook.com/karipopkl. Penghantaran akan dilakukan segera ke kediaman masing-masing di seluruh kawasan KL, Selangor, Ipoh, Pulau Pinang, Sg. Petani dan Johor.

Ini harga bagi pakej KARIPOP :

RM 10 satu paket bagi saiz sederhana (10 biji satu paket) + minima RM16 cas penghantaran (mengikut kawasan masing-masing).

RM 20 satu paket bagi saiz besar (10 biji satu paket) + minima RM16 cas penghantaran (mengikut kawasan masing-masing).

Sebelum ni KARIPOP  ni pernah buka kiosk sementara di Busana Mara jln TAR, dalam sehari mula jual dr pagi, sampai tengahari je dah settle habis macam pisang panas. Saya bawa anak2 saya cuba KARIPOP ni, habis x berhenti beli termasuklah maknya ni. Satu hari sampai 4 ketul habis haha. Maklumlah bila selera terhadap makanan ruji tiada, maka karipap ni la yang jadi pengganti penyumbang tenaga.
Padahal sebelum ni aku paling tak suka makan kuih muih terutamanya yang bergoreng. Tapi bila dah jumpa KARIPOP ni, hilang kejap kewarasan dan prinsip aku terhadap kuih tradisi ni.

Siapa yang x suka Karipap kan? Memang sedap kalau makan panas2 apatah lagi intinya pure berperisa, mantop x seperti sesetengah karipap yang intinya kentang je lebih. Okay KARIPOP ni terdapat 4 jenis inti yang memang confirm digemari ramai. Korang pun takkan jangka dengan kandungan inti yang kreatif dan luar biasa ni.

Terdapat 4 jenis Inti iaitu :

1. Beef casserole
2. Mushroom & Onions
3. Mash potatoes & Chicken sausage
4. macaroni & Cheese
5. Chisken Masala

Satu lagi, aku ni penggemar kepada menu Chicken Masala masakan orang India. Setiap kali pergi kedai mamak, memag menu ni yang aku cari. Memang susah sikit nak jumpa di kl ni sebab yang ada semua tiada masala. Hehehe...Dekat penang banyak. So bila tahu KARIPOP ni mempunyai inti rasa dari masala yang pure hand made, apa lagi. Faham2 la sampai aku borong ke rumah. So kalau korang nak order,stock sentiasa ada. favourite aku satu lagi ialah Beef casserole. Speechless. Fresh made bila di order. Rugi kalau x cuba. ^_^

Kalau you all nak beli boleh la call di nombor 010 2124956.


No comments:

Post a Comment